دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۵۴:۴۸

کشتی‌سازی اروندان باتورم انعقاد قراردادها روبرو است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان گفت: قرارداد ساخت 9 فروند شناور در کشتی‌سازی اروندان منعقد و به منظور تامین اعتبارات لازم از سوی شورای عالی صنایع دریایی به این شورا معرفی شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا ارسلان غمگین؛ با اشاره به تایید قرارداد از سوی شورای‌عالی صنایع دریایی خاطر نشان کرد: این شورا پس از تایید، قرارداد را به صندوق توسعه صنایع دریایی ارجاع داده و این صندوق از چهار فروند شناور خدماتیDP2، یک فروند آن را به بانک معرفی کرده است و سه فروند دیگر هم به زودی معرفی خواهند شد. وی با بیان اینکه شرکت سفارش دهنده در حال حاضر در پی جمع آوری تضامین، اسناد و مدارک برای بانک است درباره اعلام زمان پیش پرداخت این سفارشات گفت: طبق گفته سفارش دهنده در اوایل سال آتی بخش اول مبلغ، پرداخت خواهد شد. مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان با اعلام آمادگی برای شروع عملیات گفت: در حال حاضر کلیه امور اولیه برای شروع علمیات مهیاست و با اولین پیش پرداخت عملیات ساخت شناورها شروع می‌شود.


وی درباره زمان تحویل شناورهای خدماتی اذعان داشت: برای تحویل اولین شناور DP2؛ 24 ماه زمان در نظر گرفته شده اما برای ساخت شناورهای دوم، سوم و چهارم 20 ماه زمان نیاز است. مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان با اشاره به تعداد قراردادها و ساخت شناورها خاطر نشان کرد: درماه‌های دی و بهمن سال جاری هفت قرارداد برای ساخت 9 شناور شامل چهارفروند بارج پنج هزار تنی، یک فروند بارج موتوردار پنج هزار تنی، یک فروند شناور یوتیلیتی بوت 40 متری، دو فروند شناور کروبوت 42 متری و یک فروند شناور بارج سه هزار تنی منعقد شده است. غمگین با اشاره به مبلغ قراردادها افزود: در طول مدت اخیر حدود 200 میلیون دلار قرارداد منعقد که 120میلیون دلار آن طی سال‌های 92 و 93 وحدود 870 میلیارد ریال در طی دو ماه اخیر سال 94 منعقد شده است.


وی همچنین اظهار داشت: درحال حاضر مذاکراتی برای عقد قرارداد برای پنج فروند کروبوت؛ یک فروند هتل بارج با فضای کارگاهی و همچنین یک فروند بارج ده هزارتنی، یک فروند یدکش5500 اسب بخار و یک فروند شناور کانتینربر پنج هزارتنی در جریان است. مدیرعامل کشتی‌سازی اروندان افزود: قرارداد یک فروند شناورکانتینربر، یک فروند شناور بارج ده هزار تنی و یک فروند شناور یدکش ASD 6000اسب بخار اواخراین هفته بین شرکت کشتی سازی اروندان و یکی از سفارش دهندگان منعقد شد. وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه شرکت کشتی‌سازی اروندان با تورم انعقاد قراردادها روبرواست و امیدوار است با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و شورای‌عالی صنایع دریایی ازعهده این وظیفه مهم برآید.



  کد خبر : 1276
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :